Carte de identitate la expirare, schimbare nume, etc
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, SCHIMBAREA DOMICILIULUI, SCHIMBĂRII FIZIONOMIEI, PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE DEȚINUT ANTERIOR
În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate solicitanţii se pot prezenta la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un nou act de identitate. În restul situaţiilor solicitarea se face în termen de 15 zile de la producerea evenimentului.
- Cererea pentru eliberarea actului de identitate - Anexa 11 (se listează pe o singură foaie A4, față-verso);
- Actul de identitate (cu excepția cazurilor de pierdere sau furt);
- Certificatul de naştere;
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor;
- Hotărârea de divorţ definitivă/certificat de divorţ însoţit de convenția privind stabilirea domiciliului și încredințarea minorului după caz; dacă solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni;
- Hotărârea judecătorească definitivă, în cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate;
- Un document oficial cu fotografie de dată recentă - permis de conducere sau paşaport pentru persoanele care nu au preluată imaginea facială în R.N.E.P.;
- Dovada adresei de domiciliu, original sau extras de carte funciară obținut cu cel mult 30 zile anterior datei depunerii cererii. Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit este necesară prezența proprietarului care va prezenta actul de proprietate și actul de identitate.
Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul evidenţă persoane, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țară ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și, cu cel mult 6 luni înainte de această dată la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente (în acest ultim caz, tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare).
Declarația găzduitorului se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărții de identitate. - Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate - în valoare de 107 lei, se achită prin aplicația Ghișeul.ro sau la casieria D.G.E.P Constanţa, numerar/card.
Documentele se prezintă în ORIGINAL – nu se acceptă copii legalizate